شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 2:50 بعد از ظهر

گفتگوی اختصاصی اهالی هنر با “حسین عابدینی” بازیگر سینما و تلویزیون

فیلم سینمایی “آپاراتچی” که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشته به دلیل ناعدالتی و نامهربانی ها در سودای سیمرغ  قرار نگرفت همچنین این فیلم سعی کرده ادای دینی به سینمای این مرزو بوم داشته باشد.


دینا محمدی: حسین عابدینی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که رکوردار و برنده جوانترین  سيمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد  از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر  برای فیلم سینمایی “باران” است.وی در فیلم های سینمایی همچون مارمولک، رسم عاشق‌ کشی، چند می‌گیری گریه کنی، در شهر خبری نیست هست، باد در علفزار می‌پیچد و سه درجه تب بازی کرده است. همچنین سریال “مامور بدرقه” و سریال “پرانتز باز”، “آقا و خانم سنگی” از دیگر فعالیت این هنرمند در عرصه تلویزیون است. با حسین عابدینی  که این‌ روزها در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با فیلم “آپاراتچی” حضور داشته گفتگویی داشتیم.

حسین عابدینی بازیگر فیلم سینمایی ” آپاراتچی ”  در گفت و گو با اهالی هنر گفت:  این فیلم در بخش سودای سیمرغ نیست در بخش نگاه نو و فیلم اولی حضور داشته که در دو رشته کارگردانی و بهترین فیلم داوری شده است. با توجه به اینکه کاندیده ها اعلام شد و جایزه ها دریافت کردیم، “آپاراتچی” در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلم  کاندید شد و توانست جایزه ویژه هيئت داوران و جایزه فیلم اولی را بدست آورد.

وی که برنده جایزه بهترین بازیگر کودک و نوجوان از ال کینو، کشور لهستان،  از شانزدهمین دوره این جشنواره بوده در ادامه گفت : در واقع متاسفانه این فیلم در حقش ظلم شده و باید سودای سیمرغ قرار می‌گرفت، بالاخره، سلیقه ها، ناعدالتی ها و نامهربانی و تبعيض ها باعث شد تا فیلم ” آپاراتچی” در سودای سیمرغ نباشد. و ما بازتاب کار را در بین همکاران و مردم دیدیم در واقع از شور و شوق مخاطبان حین تماشای کار متوجه شدیم که فیلم توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند . ما علاوه بر اینکه جایزه ویژه هيئت داوران را گرفتیم و خوشحال هستیم از طرفی از مردم و همکارانم با توجه به همراهی شان  مجددا جایزه گرفتیم.

وی پیرامون اطلاع رسانی درباره زمان اکران  کار به جهت تبلیغات فیلم آپاراتچی برای جذب مخاطب اظهار داشت: عوامل از جمله بازیگران کار تمهیدات ویژه ای برای جذب مخاطب در راستای تماشای کار آپاراتچی در نظر نگرفتند فقط  تنها از طریق فضای مجازی از جمله اینستاگرام و… روزهای اکران را به مخاطبان اطلاع دادیم و تنها کاری که انجام دادیم این بود که عوامل و بازیگران در اکران های مردمی در کنار مخاطبان به تماشای کار نشستند.

عابدینی که جایزه دیپلم افتخار و پلاک طلایی از جشنواره  بین‌‌المللی  فیلم شيکاگو  سال 2001 برای فیلم سینمایی “باران”  دارد،  در خصوص قصه این فیلم یادآور شد: موضوع آپاراتچی داستان کارگردان سینماست که در دهه ۳۰ تا ۶۰ فعالیت کرده که وی فردی بی سوادی بوده ولی عشق به سینما و عشق به هنر باعث شد تا با وضع مالی نامناسب خود فیلم بسازد. حتی او با سعی و تلاش خود در مسیر فیلمسازی موفق می شود با بخشی از سرمایه خود به جبهه نیز کمک کند و در نهایت این فیلم ادای دین به سینما و زندگی است.

 

این بازیگر سینما در خصوص فعالیت جدید خود گفت:  یک سریال برای شبکه سوم پیشنهاد شده که در حال بررسی و خواندن فیلم نامه هستم و یک سریال نمایش خانگی پیشنهاد شده که هنوز فیلم نامه اش به دستم نرسیده  و به دلیل  نبستن قرداد، اجازه ندارم اسم کارگردان را عنوان کنم.

انتهای پیام/

درباره ی خبرنگار : دینا محمدی

دینا محمدی کارشناسی روابط عمومی گرایش رسانه ، خبرنگار موسیقی، تئاتر ، رادیو و تلویزیون، سابقه همکاری با : باشگاه خبرنگاران جوان، صبح نو، مجله صدبرگ و مخاطب ۲۴ در حال حاضر : خبرنگار پایگاه خبری دیباچه و اهالی هنر مسئول رسانه ای کنسرت " نوای آفتاب" به سرپرستی امین سالمی.

مطلب پیشنهادی

لیلا بوشهری : اولین چیزی که عشقِ سینما باید یاد بگیرد احترام و ادب است

لیلا بوشهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به ماجرای یک سرقت که منجر …

دیدگاهتان را بنویسید