شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 9:35 قبل از ظهر

قطعه “نوستالژی” به زودی روانه بازار می‌شود/ در فضای مجازی هنرمندان با یکدیگر تبادل صدایی دارند 

دینا محمدی: سامان احتشامی نوازنده پیانو که بزودی قطعه موسیقایی “نوستالژیکی” را روانه بازار موسیقی خواهد کرد معتقد است فضای مجازی بستر مناسبی است که هنرمندان بواسطه آن می توانند براحتی در راستای تبادل صدایی با یکدیگر در تعامل باشند.


سامان احتشامی نوازنده و مدرس پیانو در گفت و گو با اهالی هنر گفت: در کنار اساتید موسیقی همچون استاد کریم قربانی که از نوازندگان و مدرسان برجسته ویولنسل و پیانو هستند نواخته شد و میکس و مسترینگ قطعه ” نوستالژی ” اثری از سام جلائی بوده که در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد و به زودی منتشر خواهد شد که میکس و مسترینگ قطعه ” نوستالژی ” توسط محی نیکو انجام گرفته است.

احتشامی در پاسخ به سوال اینکه تلفیق چند سبک موسیقی چقدر می تواند در جذابیت آن موسیقی بویژه برای موسیقی فیلم و سریال ها سهیم باشد، بیان کرد:  این سوال  کاملا سلیقه ای است چرا که زمانی است فیلمی در شهر تهران ساخته میشود  و از ساز ایرانی مانند تار بهره می‌برد و در جای دیگر یک  بازیگر به کشور خارجی سفر می‌کند و یک گیتار بیس همراه  با ساز تار نواخته می شود که در مجموع هم تولید یک صدای خارجی و ایرانی می‌کند و این تلفیق ها با سلایق مختلف می‌تواند انجام شود.

وی گفت: به نظرم از زمانی که اینترنت آمد و  فضاهای مجازی رشد کردند نیز  اين توانایی به وجود آمد  که هنرمندان  بدون اینکه همدیگر را ببیند، با یکدیگر تبادل صدایی انجام دهند و تلفیق ها هم بیشتر شد.

همچنین سافر ها و نرم افزار هایی وجود دارد که موجب می‌شود صدای تار را شبیه گیتار برقی پخش کند و صدای گیتار برقی را تغییر دهد و  یک کار دیگری انجام دهیم و  افکت های مختلفی ایجاد و تولیدشده است برای اینکه کامپیوتر در زندگی‌ بشر آمده و خیلی سلایق مختلفی می‌توانیم داشته باشیم.

نوازنده برجسته پیانو در ادامه یادآور شد: همان طور که در صنعت پارچه و نقاشی تلفیق های بسیاری به وجود آمده،هچنین پای خلاقیت در عرصه موسیقی نیز باز شده به گونه ای که حرف اول را می‌زند.

جامعه شناسی، روانشناسی و فرهنگ و همه این ها دست به دست داده تا ما بتوانیم در بستر موسیقی خالق اثر های بکر و جدیدی باشیم که البته این مبحث ممکن است باب میل مخاطب قرار گیرد و یا حتی قرار نگیرد به هر حال کار فرهنگی هنری عرصه ای است که ما خود را در آن محک میزنیم تا بتوانیم استعداد هایمان را در این فضای آشفته هنری به منصه ظهور بگذاریم.

 

انتهای پیام/

درباره ی خبرنگار : دینا محمدی

دینا محمدی کارشناسی روابط عمومی گرایش رسانه ، خبرنگار موسیقی، تئاتر ، رادیو و تلویزیون، سابقه همکاری با : باشگاه خبرنگاران جوان، صبح نو، مجله صدبرگ و مخاطب ۲۴ در حال حاضر : خبرنگار پایگاه خبری دیباچه و اهالی هنر مسئول رسانه ای کنسرت " نوای آفتاب" به سرپرستی امین سالمی.

مطلب پیشنهادی

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

تور کنسرت‌های «عقل و جنون» با آهنگسازی و خوانندگی داود آزاد و با همراهی گروه …

دیدگاهتان را بنویسید