شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 12:37 بعد از ظهر

“شرجی” برگرفته از رنج و سختی مردمان جنوب کشور است

نمایشگاه نقاشی “شرجی” سیروس مقدم این روزها در خانه هنر گویه در حال برگزاری است.


دینا محمدی: از میدان هفت تیر که به سمت بالا میرفتم، صدای اذان به گوشم رسید و سمت راست مسجدی بود که اول فکر کردم کلیسا بوده، چراکه مدل ساختمان و بنای آن به گونه ای بود که بیشتر شبیه کلیسا بود تا مسجد، همان لحظه برف شدیدی فرا گرفت اما بی‌رمق بود و داشتم برای تهیه گزارش و گفتگو به سمت ساختمان “گویه” واقع در خیابان لطفی می رفتم.

ناگفته نماند، (سریال “هتل” به کارگردانی مرضیه برومند که در سال ۷۷ از شبکه تهران پخش می شد لوکیشن آن در هتل مروارید که واقع در میدان هفت بود، تصویر برداری شده بود.)

در خانه هنر “گویه” نمایشگاه چند رسانه ای، نمایشگاه  نقاشی و نشست ها و مراسم های فرهنگی هنري متعددی برگزار می‌شود که این روز ها یکی از آن نمایشگاه ها، نمایشگاه نقاشی ” شرجی”   به دستان هنرمند سیروس مقدم، کارگردان نام آشنا و پر کار تلویزیون است  که این‌ نمایشگاه نقاشی روز جمعه  ۴ اسفند با حضور بازیگران و عوامل سریال پایتخت افتتاح شد.

سیروس مقدم فارغ التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجسمی از دانشگاه تهران می باشد و اصالتا جنوبی است و برای مردم جنوب  “شرجی” تنها یک واژه نبوده بلکه بخشی جدانشدنی از زندگی و روزمرگی آنهاست که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نام جنوب که می‌آید در ذهنم همیشه مردمانی صبور ،مهمان نواز و یک دل و یک رنگ نقش می‌بندد به گونه ای که حس میکنم حتی اگر روزی مهمان جنوب کشور شوم، هر چند من به عنوان یک مهمان و یا غریبه بخواهم آدرسی را هم بپرسم، مرا با فراغ بال به خانه شان دعوت می‌کنند. چرا که همیشه  تعریف و مهمان نوازی مردمان خونگرم جنوب برایم از زبان مردم ،دوستان و اطرافیان بسیار شنیده ام .

هر سو از سالن با تابلوهایی آذین بود که نگاه به هرکدام از آنها شاید تداعی گر نوعی غم و اندوه بود در واقع هر کدام از آنها با زبان بی زبانی و هنر دست گویای واقعه ای بودند که بر مردم جنوب در سال‌های جنگ تحمیلی گذشته بود سیروس مقدم با برگزاری این نمایشگاه بیش از پیش اقتدار و هنرمندی خود را علاوه بر عرصه تولیدات نمایشی در حوزه نقاشی نیز به اثبات رساند و امید می رود این هنرمندی های ادامه دار باشد.

آثاری که در نمایشگاه نقاشی ” شرجی” دیدم ،برگرفته از رنج و غم مردمان روزگار بوده که با آن روزگار خود را به سختی طی می‌کردند و سیروس مقدم با هنر دستان خود آن را به تصویر کشیده بود.

نمایشگاه نقاشی “شرجی” بر محور نقاشی فیگوراتیو و برگرفته از رنگ های گرم و درخشان است که رنج ماهی گیران جنوب و در کنار آن زندگی را در چشمان آن ها تداعی می‌کند.

آثار سیروس مقدم در دو بخش “مقدم و متقدم” و “مقدم متأخر” برای مخاطبین و علاقه مندان این عرصه به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه آثار قدیمی و جدید  حدود  ۵۰ تابلوی نقاشی و طراحی وجود دارد که علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «شرجی» به گالری گویه واقع در میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک ۳۹ مراجعه کنند. ساعت بازدید در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۱۲ تا ۲۰ است.

 

انتهای پیام/

 

 

درباره ی خبرنگار : دینا محمدی

دینا محمدی کارشناسی روابط عمومی گرایش رسانه ، خبرنگار موسیقی، تئاتر ، رادیو و تلویزیون، سابقه همکاری با : باشگاه خبرنگاران جوان، صبح نو، مجله صدبرگ و مخاطب ۲۴ در حال حاضر : خبرنگار پایگاه خبری دیباچه و اهالی هنر مسئول رسانه ای کنسرت " نوای آفتاب" به سرپرستی امین سالمی.

مطلب پیشنهادی

نمایشگاه نقاشی”گنجینه طراحی” در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان “گنجینه طراحی” از اول تا پنجم اردیبهشت ماه 1403در نگارخانه …

دیدگاهتان را بنویسید