شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 2:11 بعد از ظهر

علی قمصری نامزد دریافت جایزه جهانی براوو شد

علی قمصری نامزد دریافت جایزه جهانی «براوو» شده، نوروز امسال به همراه ارکستر سمفونیک مسکو به صحنه می‌رود.


به گزارش اهالی هنر، علی قمصری که نامزد دریافت جایزه جهانی «براوو» شده، در نوروز ۱۴۰۳ به همراه ارکستر سمفونیک مسکو به صحنه می‌رود.

جایزه «براوو» یکی از جوایز جهانی در عرصه هنر و فرهنگ است. این جایزه تلاش می‌کند تا جایگاه روسیه را به عنوان مرکز دنیای فرهنگی اوراسیا تقویت کند. به طور کلی در جایزه براوو سفیران کشورهای مختلف در مراسم شرکت می‌کنند و مهمانان افتخاری این جوایز می‌شوند.

جایزه «براوو» بهترین‌های سال را در بخش‌های مختلف موسیقی مانند آلبوم کلاسیک سال، سالن کنسرت‌تئاتر سال، بهترین هنرمند جدید سال، بهترین اجرای مدرن از یک اثر کلاسیک، باله سال، بهترین خواننده مرد کلاسیک، بهترین خواننده زن کلاسیک، ارکستر سال، رهبر ارکستر سال، اپرای سال و ستاره جهانی معرفی می‌کند.

 

همچنین این جایزه برای موسیقی پاپ هم برگزیدگانش را در بخش‌های مختلف معرفی می‌کند.

امسال و برای نخستین بار هنرمندی از موسیقی ایران – یعنی علی قمصری به این رویداد جهانی دعوت شده است تا علاوه بر نامزدیِ دریافت یکی از جوایز این رویداد، اجرایی به همراه ارکستر سمفونیک مسکو داشته باشد.

قمصری درباره حضورش در این رویداد در یادداشتی کوتاه نوشته است:

«به مهر یزدان، برای یکی از معتبر و مهم‌ترین جوایز جهانی کاندید شده‌ام. اولین‌بار است که در این رویداد نماینده‌ای از ایران کاندید می‌شود. خلق موسیقی و نواختن برای شما بهترین هدیه خدا به من است، اما همزمانی اتفاقی این رویداد با نوروز را به فال نیک می‌گیرم و در آن حضوری موسیقایی خواهم داشت. امیدوارم که با همدلی شما و همسو کردن انرژی زیبایتان با حضورم، با دستی خالی از این رویداد باز نگردم. در تالار تاریخی بولشوی به همراه ارکستر سمفونیک مسکو، قطعه‌ی «برگ» را خواهم نواخت و شانس خود را برای سربلند شدن امتحان خواهم کرد. باشد که هنر، فریاد رسای صلح باقی بماند و تار ایرانی، صدای رسای ایرانمان شود و هدیه‌ای در لحظه‌ی شکفتن سال جدید برای شما داشته باشم. »

گفتنی است از جمله معیارهای جایزه «براوو» برای انتخاب نامزدها و برگزیدگانش می‌توان به هیئتی از داوران متخصص اشاره کرد که به شکلی کاملا حرفه‌ای، هنرمندان کشورهای مختلف و آثارشان را در نظر می‌گیرند. همچنین برای این رویداد، میزان فروش آثار، استقبال مخاطبان و حتی میزان بازدید آثار در فضای مجازی هم اهمیت دارد.

انتهای پیام/

مطلب پیشنهادی

آلبوم موسیقی تصویری «هفت آن» منتشر شد / ۷ لحظه آسمانی زندگی ایرانی

آلبوم تصویری مناجات‌خوانی «هفت آن» به آهنگسازی فرید سعادتمند و آواز حسن عبدی‌نیشابوری، کاری از …

دیدگاهتان را بنویسید